Perece

Perece... Ne pamtim kada sam ih poslednji put kupila u pekari... Ono što pamtim je da me uvek najviše kod pereca oduševljavao taj gumičasti slani preliv preko ... I dugo mi je bila misterija kako se to pravi ali... već jako dugo i nije  :)
Nisam znala za običaj da se za Svetog Savu prave perece i već godinama mi "promaknu" i ukapiram tek kad prođe...



Potrebno je:
(za 10-12 pereca)

600 g brašna
200 ml kiselog mleka
30 g putera
250 ml mleka
1 kesica suvog kvasa
ravna kašičica soli
1 kašičica šećera

za slani preliv:
4 kašičice brašna
1 ravna kašičica soli
hladne vode po potrebi


Način pripreme:
U činiju za mešanje stavila sam brašno, kvasac, so i šećer pa promešala. Zatim sam dodala i kiselo mleko, puter i mleko pa zamesila glatko testo. Pošto nisam bila tu ja sam ujutru zamesila i stavila u frižider pa posle podne formirala perece a ako ste tu onda klasično ostavite testo da naraste.
Kada je testo, znači, naraslo podelila sam ga na 12 delova i svaki tanjila u glistu dugu oko 50 cm, pravila oblik pereca i ređala na plehove obložene papirom za pečenje. (na jedan pleh stalo mi je po 4 perece).


Pekla sam ih na 200 stepeni 15 minuta a onda prelivala pripremljenim slanim prelivom i pekla još 4 minuta.
Slani preliv sam napravila tako što sam u čašu stavila brašo i so, promešala pa dodavala malo po malo vode dok nisam dobila gustu smesu bez grudvica. Koliko gustu teško je reći ali onako da vam lepo, ravnomerno klizi sa kašičice kada je sipate na perece.

Коментари

Популарни постови са овог блога

Stare reci i zaboravljeni izrazi

ЉУБАВНЕ НАРОДНЕ ЛИРСКЕ ПЕСМЕ

Dizanje ili ispijanje u slavu